2012. november 17., szombat

BALI

Hong Kongbólból Bali 5óra repülőútra van. Már Hong Kongtól is szédelegtem és még csak most következett Bali. Hong Kongban 1 hetet voltunk és utána Balin is. Bali egy isteni hely nem hiába hívják az Istenek szigetének. Bali egy varázs volt számomra, nyugalom, béke, valami olyan megfoghatatlan..nem tudom jobban kifejezni az érzést, de sose fogom elfelejteni.
Az egy hétből négy napot a tengerparton voltunk és csak pihentünk. A tengerpart egy lezárt rész volt ugyanis egy sziklafalon kellett vagy 1000 lépcsőn lemászni, hogy az ember lejusson a parthoz. Így a tengerpartozás közben Baliból nem sikerült sokat látnom, de nem is volt baj, mert nagyon kellett a pihenés. A vacsorák a parton voltak a legjobbak esténként. A napi friss fogásból választhattunk, ami aztán a grillen landolt utána pedig a gyomrunkban. Úgy döntöttünk, hogy 4 nap után miután még semmit nem láttunk Baliból, így ideje lenne a sziget belsejébe utazni és körülnézni. Mindenki a szálláson Ubudot ajánlotta és az internet is csupa jót írt, így Ubud lett a következő állomás. Ubud egy városka volt a sziget közepe környékén. Itt már látthattuk az igazi Balit a rengeteg gyönyörű balinéz templomot, piacon is jártunk. A rizsföld pedig leírhatatlan élmény volt számomra. Balin sajnos nagy a szegénység, ezt nem lehet nem észrevenni...:(
Étkezés ügyileg inkább az utcán ettünk, nem igazán voltunk kifejezett étteremben csak néhányszor...inkább ilyen utcai "beülős büfék" vannak, étteremnek nem igazán lehet nevezni őket.:)