2012. október 2., kedd

HONG KONG 香港

2012.09.

Úgy gondoltam egy kis szünet után, hogy ideje kicsit kibővíteni és átformálni a beszámolóimat, ha már eat.travel.have fun a jelige, talán ideje írni az utazási élményeimről is ugyanis szerencsére van bőven.

Hong Kong-ról órákig tudnék mesélni, imádtam szinte első perctől kezdve. Ez volt életem első távolabbi Europán kívüli útja, így nagyon be voltam sózva, hogy mi is vár a világ másik oldalán. Az utazás része az nagyon brutális volt. Magyarország-Hong Kong, frakfurti átszállással kb. 13 óra repülés, ami egy olyan embernek, aki max 3 órás repülőúthoz van szokva brutális. Igazából a Frakfurt-Hong Kong 11,5 óra egybe volt az ami...te jó ég mikor fogunk odaérni?...de nyílván megérte.:) Egyértelműen úgy érzem, hogy ez az utazás megváltoztatott bennem valamit. Hong Kong egy nagyon érdekes, színes város...ez volt az első felhőkarcolós városom, így számomra aztán tényleg minden új és érdekes volt. Nem tudom igazából mit ragadjak ki ebből a csodás tapasztalásból..
Nagyon kevés az európai ember, de tényleg, én ezen nagyon meglepődtem, 10 emberből kb. 0,8 volt nem kínai. Nagyon sokan vannak a városban, nagy a tömeg mindenfelé amerre jár az ember, főleg a belvárosban. Szeptemberben nagyon meleg volt és a levegő eszméletlen párás volt, az elején néha nehezemre esett még levegőt is venni. Minden klímázott a meleg miatt, minden kis boltocska is és legalább 15 fokra van állítva a klíma, tökmindegy hova is mész be, én ezt a kis problémát mindig úgy oldottam meg, hogy mikor a 35 fokból, amit legalább 45-nek érzett az ember a fülledt párás levegő miatt, akkor felöltöztem és amikor újra kimentünk levetkőztem. Nagyon más világ, mint amit eddig láttam, nyílván kultúra és emberek stb. Ami nagyon tetszett, hogy Hong Kongban aztán minden fajta féle ételt megkóstolhat az ember, így tudatosan úgy készültem, hogy szeretnék kínait, japánt, kóreiait, vietnámit és taiwani ételt enni. Kínai ételekből is több fajta volt és mindegyik fenomenális volt, ha jól emlékszem szinte nem is sikerült rosszat ennünk. Hong Kongba még mindenképp el szeretnék egyszer életembe menni, mert eszméletlen csoda élményként tartom számon a mai napig az ott szerzett élményeimet. Ja és szinte mindenki beszél angolul, mert valamikor második anyanyelv volt.
Hong Kongból a következő állomásunk pedig BALI volt, amiről majd később bővebben.





K-Town Korean Casual Dining, Hong Kong









Menü:

licsikoktél
koreai előételecskék (alga, babcsíra, kimchi, pok choi)
udontészta
kimchi leves disznóhússal
garnéla panko bundában
gömbhal
puha páncélú rák sajttal

Hely:

Az étteremre egy plázában találtunk rá, épp vásárolgatás közben vacsoraidő tájt, a fejembe vettem ugyanis, hogy amíg Hong Kongban vagyunk meg szeretném kóstolni a koreai, vietnámi, táiwáni, japán és természetesen a kínai konyha ételeit. Szerencsére ezzel az ötlettel nem is volt semmi gond, mert Hong Kongban aztán minden van, de tényleg minden, ha evésről van szó.

Ételek:

Nem ismertem előtte egyáltalán a koreai ételeket, így vakon rendeltem, az érzékeimre és a leírásokra hagyatkozva. Az előételek hidegek és savanyúak voltak az alga kivételével (mert az szárított volt és sós), mintha valamilyen ecetes lében lettek volna marinálva.
A tésztaételt nem igazán tudom mihez hasonlítani, zöldség és sertéshús volt benne és egy érdekes ízű szaft, nekem speciel nagyon ízlett. 
A leves következett, tűzforrón érkezett az asztalhoz, ahol a felszolgáló hölgy még beleütött egy tojást, aztán addig keverte még az a levessel eggyé nem vált. A levesben egy nagyon érdekes tofu fajta volt amolyan buggyantott tojás állaga volt, ez volt az első olyan tofu fajta amit kóstoltam és ízlett. A leves ízvilága csípős, kissé krémes a beleütött tojástól és a kimchitől pedig kissé savanykás, összegezve nagyon finom volt.
Aztán jöttek a panírozott garnélák dip szósszal, ez nem volt olyan különleges a garnélák jó ropogósra voltak sütve a dipszósz viszont nekem nem nyerte el a tetszésem. 
A következő a hal volt, aminek az állaga olyan volt mintha kiszárították vagy aszalták volna, ezt is olyan mártogatóssal tálalták, mint a garnélákat, sajnos nekem ez egyáltalán nem ízlett. 
Az utolsó fogás a rák sajttal se volt egy nagy durranás, ettől se voltam elájulva. Ami nagyon tetszett a vacsorában az a kis adagos tálalás volt, így az ember többfélét rendelhet és sokkal több féle ételt kóstolhat meg és kedvére csipegethet mindenhonnan.

Árak:

Nem emlékszem mennyit fizettünk, plusz még a hong kong dollár is sokszor zavarokat okozott a pontos ár meghatározásában, de nem emlékszem semmi túlárazásra vagy hasonlóra. Az biztos, aki eljut egyszer például Hong Kongban vagy a térségbe ki ne hagyja, hogy megkóstolja a koreai ételeket vagy ha nem is utazik, itthon is bátran kóstoljon, mert nagyon különleges és ízletes konyháról van szó. Összegezve nagyon jó első találkozás volt a koreai konyhával és abban is biztos vagyok, hogy nem az utolsó.

Értékelés:

    

1 megjegyzés: