2012. augusztus 23., csütörtök

Borkonyha







Menü:

fűszervajas, lazacos "bevezető"
almalé egyenesen a termelőtől
bivaly mozzarella paradicsommal
mangalica szűzérme zöldségekkel

Hely:

Érzésből választom ki mindig a következő célt és sokszor nem is tudom megindokolni mért pont az, de az és kész. Így volt ez a Borkonyhánál is, jönni akartam, de pontosan mért, azt nem tudtam. A hétvégi munka után jót tud tenni valami léleksimogató étel, ami újra életet lehel az emberbe, nagyjából ennyit vártam ettől a látogatástól. Valahogy megint ötödik kerület lett a vége, így kíváncsi voltam, hogy mennyire lesz súlyos ismételten a számla. Az étterem berendezése nem annyira az én ízlésvilágom, de átjött a koncepció, így végül mégis szimpatikussá vált. Szombat délután szinte teljesen üres volt, ami azért furcsa volt elsőre, kint ültek néhányan, de bent senki. Mivel túl meleg volt és kíváncsi voltam bent mit találok, így bent foglaltunk helyet.

Ételek:

Tényleg nem voltak nagy elvárásaim, éhes voltam és egy jót akartam enni, ez azt hiszem sikerült!
Itt is "kedvességgel" indult az étkezés, mely igencsak finom volt, egyetlen egy gondom van ezekkel az étvágyat meghozó kis ételekkel, hogy mire a lényeghez érünk már félig jól is vagyok lakva. A friss kenyér nagyon finom volt a fűszervajjal és a lazacos feltéttel, nem lehetett egyszerűen abbahagyni. Az almalevet a pincér ajánlotta és azt kell mondanom, hogy nagyon jól tette, még sose ittam ilyen finom almalevet. Előételre vágytam, de nem igen tetszett semmi, így jött a bivaly mozzarella és paradicsom, bár a választásnál nem számítottam arra, hogy a paradicsom ilyen formában fog az asztalhoz érkezni, de nagyon elnyerte a tetszésem. A főfogásnál bárány és a mangalica között vacilláltam, de végül mangalica lett és egy percig se bántam meg. Mostanában valahogy többször is kontaktusba kerültem mangalica hússal és egyre inkább szimpatizálok vele, habár a sertéshús nem tartozik a kedvenc húsfajtáim közé. 
A főfogás megpecsételte az ebédet, a hús majdnem teljesen tökéletes volt. A mangalica állaga számomra teljesen élvezhető volt, amolyan pont jó, szaftos a közepe nagyon nagyon minimálisan rózsaszínes. A nagyon rózsaszín, félig átsült húsokat kifejezetten nem kedvelem. 
A hús mellé a zöldség jó választás volt, talán leginkább a zeller passzolt a húshoz, ketten együtt valami fene érdekes ízt alkottak.
Desszertnek fagyit kértem, ami nekem kissé ízben túl sok volt, málnát és szilvát választottam, de nem nyerték el a tetszésem.

Árak:

A végösszeg nagyon kellemes volt, összehasonlításképp az innio-ban többet kellett fizettünk és közel se kaptunk ilyen ételeket. Újra fel kell, hogy hozzam a Borssó-t, mert ott szinte forintra ugyanennyit fizettünk mint itt, viszont a kiszolgálás, az ételek minősége, mennyisége itt mérföldekkel jobb volt. Nagyon kellemes meglepetés volt számomra a Borkonyha, sejtettem, hogy nem egy rossz hely, de azt nem tudtam, hogy ilyen magas a színvonal és mellé még nagyon baráti árak is társulnak. Ötödik kerület ide vagy oda, eddig ez a favoritom a környéken. 

Értékelés:

    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése