2012. augusztus 28., kedd

Söptei Pincészet és Étterem, Csopak











Menü:

must fröccs
szarvaspörkölt pirított zsemlegombóccal
mazsolás túrós palacsinta

Hely: 

Észak-Balaton, fent a hegyen lent pedig a Balaton, gyönyörű panoráma, vidéki frissesség, csupa jó dolog, ami segít a kikapcsolódásban.
Egy tihanyi kirándulást terveztünk, így a múltkori Kistücsök pofáraesés után kutakodtam kicsit milyen éttermek találhatóak még a Balaton körül, amiket érdemes lenne meglátogatni. Több helyen is a Kistücsök után rögtön a második helyen a Söptei éttermet találtam, mely pont Tihany szomszédságában Csopakon található. Tetszett nagyon az étterem, nekem a hely kinézetre inkább egy pincészet, ahol enni is lehet. Evés közben páratlan volt a kilátás a Balatonra, nagyon élveztem. A kiszolgálás gyors, pontos és kedves, pont olyan amilyet mindenhova kívánna magának az ember.

Ételek:

Imádom az igazi vidéki magyaros ízeket, ételeket, itt pont ilyen ételeket kóstolhat az ember. Az első választott ételem egy szarvaspörkölt volt pirított zsemlegombóccal. Nem ettem még szarvast és aggódtam is, hogy vajon milyen lesz, de végül az aggodalmak ellenére is kitartottam a fogás mellett és ezt rendeltem. A szarvashús nagyon érdekes volt első kóstolásra, nagyon puha, szaftos és abszolút nem volt rágós, amitől nagyon boldog voltam. A pörkölt íze összességében egyszerűen csak tökéletes volt, nem kívánhattam volna jobbat. A pirított zsemlegombócot pedig pont a pörkölthöz találták ki. Mivel a fogás mellé szükségesnek éreztem egy kis savanyúságot, így kértem még egy savanyú káposzta salátát. 
A desszert választék nem volt túl gazdag, így túrós palacsintát választottam, gyermekkorom óta imádom a palacsintát és nem sok helyen készítik el jól vagy épp úgy, ahogy én szeretem, de a palacsinta is hibátlanul szerepelt. Ez a hely első osztályú a saját kategóriájában a "vidéki vendéglő" kategóriában. A Kistücsökkel szemben lehet, hogy nincs akkor neve a Söpteinek, de annál jobbak voltak az ételei. 

Árak:

Nem fizettünk sokat és azért, amit felszolgáltak, azért meg főleg nem. Nagyon pozitív meglepetés volt, mindenképp fogok még ide jönni, ha a környékén járok, mert itt tényleg színvonalas magyar ételeket lehet fogyasztani, jó áron. Aki a Balaton környékén jár mindenképp látogasson el egyszer ide ha teheti, nem fogja megbánni.

Értékelés:

    

2 megjegyzés:

  1. Tökéletesen megírt leírás! Legközelebb a borokat is érdemes lesz megkóstolni, mivel szintén nagyon gyümölcsösek, ízvilágukban , illatukban igazi balatoni nedűk! Hasonlóan jártam a fent leírtakhoz. Húsvétkor báránycomb volt a napi ajánlat, amit nem mindenhol készítenek el jól. Mivel az ünnephez illő ételt szerettem volna fogyasztani, így rászántam magam a bárányra. Isteni volt, omlós, semmi hibát nem találtam benne! Sokat járunk Balatonfüredre, és ha tehetem (na meg ha van hely :)) benézek vacsorázni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm és meg fogom fogadni a tippet!!!:))

    VálaszTörlés