2012. augusztus 6., hétfő

Kistücsök Étterem, Balatonszemes




Menü:

0. limonádé
1. kacsamájhab rebarbarával és friss házikenyér
2. hideg kukorica krémleves pattogatott kukoricával
3. harcsapaprikás túrós csuszával

Hely:

Spontán jött.
- Menjünk le holnap a Balatonra! 
- Jó, legyen.
- Akkor menjünk el a Kistücsökbe is!
- Menjünk!
Szép, igényes vidéki étteremnek írnám le, a személyzet rendkívül kedves, segítőkész, éreztetik hogy fontos a vendég. 
A Kistücsökkel már korábban is találkoztam egyszer a Gourmet Fesztiválon, sajnos akkor kóstolássá nem fajult a találkozás, mert szinte csak sajtot tálaltak a közönségnek, amit nem igazán értettem akkor, mert üres volt a standjuk. Egyik kedves kollégám hívta fel az étteremre a fesztivál előtt a figyelmem, hogy mindenképp nézzem majd meg a standjukat. Meg is néztem, de a negyven fokban nagyon nem éreztem a magaménak a sajtos fogásokból semelyiket se, de ezzel az emberek nagy része is így volt, ahogy elnéztem. Nem értettem, hogy miért jön fel a fővárosba egy vidéki étterem ilyen gyenge kínálattal, egy ilyen nagyszabású rendezvényre? Nem az lenne a cél, hogy olyat nyújtsanak az embereknek, amiért aztán érdemes lemenniük Balatonszemesre?!?!

Ételek:

Szkeptikus voltam, az étlap szimpatikusnak tűnt, bár én nyárra nem kínálnék ennyi húst és ilyen kevés salátát. Rögtön kedvességgel indult az ebéd, kaptunk egy kis kacsamájhabot rebarbarával és friss házikenyeret. Sajnos én nem vagyok az a májrajongó, így csak visszafogottan kóstoltam. A házikenyér (tökmagos és répás) viszont első osztályú volt. 
A kukorica leves pattogatott kukoricával mókásnak tűnt és más előételt nem kívántam, így ezt választottam. Valami különlegesebbre számítottam, de...nem. Egy átlagos krémleves volt, ami jó volt benne, hogy hideg volt a nagy melegben pedig jól jött minden hűtés. A második fogás meglepett, mert kinézetre egy szavam se volt és még ízre se lett volna, DE nem akartam először elhinni, hogy a harcsapaprikás tényleg el lett sózva. Rólam azt tudni kell, hogy viszonylag sok sót fogyasztok, de ez már nekem is sok volt és a sós harcsapaprikás mellé még a túrós csusza pirított szalonnája is rendkívül sós volt... Az étel pedig nagyon finom lett volna, de egy ilyen amatőr hiba nehezen megbocsájtható, nem is emlékszem mikor ettem valahol utoljára túlsózott ételt. Kár, hogy ezen csúszott el leginkább az étkezés. 
A limonádéról szeretnék még két szót ejteni, nem volt jó, nem volt elég hideg és elég ízes. 
Az étkezés végén aztán a felszolgáló véleményt kérdezett, természetesen őszintén elmondtam sós véleményem, cserébe egy elnézést kaptam, ez így ok volt.

Árak:

Azért amit kaptunk túl sokat kellett fizetnünk. Vidéki árakhoz képest drága, én pesti árakat véltem felfedezni. A balatoni vendéglő és étterem kultúrában ez a hely kiemelkedő, ezt aláírom, de amit és ahogy kaptam az most nem győzött meg, de fog még tőlem mindenképpen kapni egy esélyt eza hely. Aki a környéken jár mindenképp térjen be és alakítsa ki a saját véleményét!

Értékelés:

    

2 megjegyzés:

  1. Bennünket ezen a helyen konkrétan elfelejtettek... nagyjából az érkezéstől számított fél órára. Láttuk, hogy sokan vannak, először nem is gyanakodtunk, olvasgattunk (az egyébként nagyon jó) étlapot, aztán mikor szóltunk, és előkerült a pincérünk, közölte, hogy neki nem szólt senki, hogy itt vagyunk, és az elnézést kérés ebben ki is merült....

    VálaszTörlés
  2. hát amilyen jónak tartják/mondják ezt az éttermet, ilyen "alaphibákat" szerintem nem szabadna elkövetniük...de ez csak az én véleményem, nyilván mindenhol előfordulnak bakik..de...

    VálaszTörlés